Туристичний маршрут розпочнеться з м.Стрий – Ясна гора (Гошівський монастир)-с.Витвиця- с.Церківна- с.Лужки- с.Липа – г. Яворина (бункер «Роберта») – урочище Бряза (табір «Олені») (як варіант для мобільної групи переїзд від перевалу на с.Гребенів, с.Тухля- с.Головецьке – г. Маківка – с.Гребенів – г.Лопата) – г. Менчіл – г.Лопата – г. Набивки – перевал Сукіль – г. Ключ- озеро- скелі Довбуша – скельний монастир с. Розгірче – с. Камянка – м. Сколе – с.Коростів – г.Парашка – г.Кичера(бункер ГОСП)- Мала Річка – вод.»Гуркало» – с.Корчин – від’їзд до м.Стрий. |
Натисність на фото , для збільшення зображення. р.Опір - р.Стрий Джерело мінеральної води с.Корчин Княжі Скелі (Тишівниця) Водоспад Крушельницький Гора Парашка Панорамна скеля В.Синьовидне Водоспад Гуркало Урочище "Красний Камінь" Турецький Камінь Мертве озеро (журавлине). Кам’янка Водоспад Кам’янка історичний заповідних Тустань Урицькі скелі .Урич. Заповідник Бердо Водспад Сопіт Водоспад Лазний Скелі Ямельниця
|
“На границі”- межі Корчина з Верхнім Синевідськом, ще і нині є природне джерело лікувальної мінеральної води типу «Нафтуся». Для всіх охочиш, можна безкоштовно скоштувати воду та набрати з собою. Вода є дуже м'якою та має специфічний запах. (схожа до нафтусі). Джерело відкрите та всіх бажаючих
Корчин називали кліматично-купелевою лічницею та здоровим літниськом, (бо влітку тут найліпше ся лікувати). У ХІХ ст. сюди з’їжджалися високі австрійські урядовці, заможні евреї, шляхтичі, священицька знать, пани, вища чиновницька еліта зі Львова. Бо там, «На Ковальщині», діяв відпочинковий та оздоровчий (від легеневих недуг) санаторій, з лікувальною водою (залізистою), який згодом був розібраний, До Корчина – на літнисько! Чисте повітря, зваблива краса гір, цнотлива тиша лісу, його дари та купання в теплих цілющих хвилях річки Стрий, гостинність і щирість горян, вабили сюди відпочивальників.
Дійти можна від заводу мінеральних вод, в кінці дороги спуск направо. Або вздовж річки із с. Корчин. Із коментарів гуглу:
Кілька цитат , взято з: https://vidviday.ua/blog/v_korchin/ |
Похід до водоспаду Гуркало
Назва має дуже просте походження – «гуркалом» бойки називають будь-який гірський водоспад, бо він «гуркає» (утворює гучний, різкий звук). Розташований водоспад на Великій Річці, притоці Стрия, на межі Національного природного парку «Сколівські Бескиди». Висота падіння води — близько 5 м. Складається з одного каскаду, розділеного скельним виступом на два потоки, один з яких значно повноводніший від іншого. У посушливі пори менший струмінь майже зникає, а от під час паводків та повіней водоспад повністю відповідає своїй назві — вода, яка біжить зі схилів хребта Парашки, з гуркотом спадає у вибитий нею ж століттями котел близько 10 м у діаметрі, глибина якого сягає майже 2 м. У спекотний день сміливці можуть освіжитися у цьому природному «джакузі», але вважайте – вода досить холодна! Поблизу водоспаду є кілька галявин, де можна влаштувати невеликий пікнік. МАРКУВАННЯМаршрут до водоспаду маркований (№500), якщо рухатись ним далі, то легка прогулянка може перерости у похід на гору Парашка. Інший варіант продовження прогулянки – маршрут (№5010) до бункера Головного Осередку Пропаганди ОУН і УПА (ГОСП), розташованого на горі Кичера. Стежка до бункера пролягає переважно буково-ялицевим лісом і додасть до вашої мандрівки ще 4 км в один бік. Дорогою зрідка можна зустріти лякливих лісових мешканців – косуль, а влітку (липень-серпень) поласувати чорницями та брусницями. БУНКЕР ГОЛОВНОГО ОСЕРЕДКУ ПРОПАГАНДИ ОУН І УПА (ГОСП)Бункер є частиною історії героїчного спротиву проти радянської окупації та пов’язаний з такими відомими очільниками ОУН-УПА як головний ідеолог збройного підпілля Петро Федун «Полтава», провідний публіцист Осип Дяків, головнокомандувач Роман Шухевич, генерал-хорунжий Олекса Гасин та багатьма іншими. Розміри криївки рідкісні — 35 на 5 метрів. Осередок інформаційної роботи був так добре законспірований, що зміг пропрацювати понад півтора роки (жовтень 1946 – лютий 1948), а більшість жителів Корчина навіть не здогадувались про його існування. Тут проводили важливі організаційні наради, писали ідеологічні та художні твори, планували подальшу боротьбу за волю України. GPS:водоспад – N 49.08442 E 23.47272 бункер – N 49.06550 E 23.47530 трек маршруту – https://www.alltrails.com/explore/map/korchyn-parashka-korchyn-run-c4819d0?u=m
Джерело : https://malarichka.com/activity/pohid-do-vodospadu-gurkalo/
|
Про кемпінг Мала Річка
Ми пропонуємо всі інгредієнти, щоб створити яскраві спогади та розповісти захопливі історії, відпочити під відкритим небом в цікавий, комфортний та безпечний спосіб. Першим кроком у будь-якій пригоді (особливо тут, у Малій Річці) є об’єднання дивовижних людей та занурення в атмосферу максимальної взаємодії з природою.
|
Ти боролася за свою свободу з початку свого існування. Автор: Марія Кузнєцова
|
А Ви знаєте...? |
Чому радянський “новояз” забороняв слова “робітня” і “напозір”, як “мазепинці” перетворилися на “бандерівців” і відколи в суспільстві почала поширюватися кримінальна лексика – розповідає українська мовознавиця, докторка філологічних наук, авторка книги “Мова радянського тоталітаризму” Лариса Масенко. Христина Коціражурналістка Велика брехня і її моваМова радянського тоталітаризму – чи новомова (newspeak), як назвав її Джордж Орвелл, — була призначена для впровадження “єдино правильної” марксистсько-ленінської ідеології й унеможливлювала всі інші форми думки. Її вживання звужувало обшир мислення. Цієї мети досягали, зокрема, обмеженням словникового складу мови і спотворенням семантики слів. Комуністичну мову започаткували як ідеологічний фундамент совєтської держави ідейні фанатики, носії віри в марксистську утопію побудови всесвітнього комуністичного раю. Поступово вона перетворилась на мову великої брехні та ошуканства. Специфіка тоталітарної мови полягала в тому, що вона оперувала поняттями, сформованими в політичному дискурсі західних країн – як-от “демократія”, “свобода”, “рівність”, – але фальшувала, спотворювала їхній зміст. Тоталітарний дискурс, його специфічний лексикон, словесні кліше й партійні гасла, сформувався на базі російської мови. У мовах національних республік його лише дублювали. Оксана Забужко влучно визначила українськомовну версію тоталітарної мови як “дубль–новомова”.
Лариса Масенко Фото: Укрінформ Мова “триєдиного народу”Від кінця 1920-х років більшовики відновили царську політику русифікації. Впроваджували її разом зі штучно створеним Голодомором — геноцидом української нації. Більшовицьке урядування у мовній сфері характеризувало рідкісне фарисейство, як і в інших царинах суспільного життя. На відміну від колишньої самодержавної практики, московський центр не вдавався до офіційних заборон української мови. Навпаки – пропаганда поширювала гасла про “невиданий розквіт національних мов у СРСР”, про “гармонійну російсько-українську двомовність” тощо. Насправді ж московський уряд запровадив політику штучного зближення “братніх” мов – української та білоруської – з російською. Кінцевою метою мала стати реалізація проєкту “триєдиного російського народу”. На відміну від російської мови, де лексико-семантичні зміни відбувалися в офіційному та партійному дискурсах, але не торкалися інших словникових сфер, зокрема побутових, в Україні зазнав змін й обмежень також і базовий словник. Це було пов’язано з політикою русифікації. Специфіку та самобутність української мови намагалися знищити, щоб максимально зблизити її з російською. Із цих причин заборонили академічний російсько-український словник за редакцією Агатангела Кримського та Сергія Єфремова, і всі термінологічні словники, над якими працювали в 1920-х роках. На них наклали тавро “націоналістичних” і засудили “за відрив української мови від російської”. Агатангел Кримський Фото: csamm.archives.gov.ua Шкідливе слово “напозір”Юрій Шевельов у книзі “Українська мова в першій половині двадцятого століття” згадував, що в той час редакція журналу “Комуніст” розіслала до редакцій газет і видавництв списки слів на дві колонки. Слова, які не вживати, і слова, які вживати. Та сама практика повторилася в 1970-х роках. У письменницьких колах розповідали, що призначений на посаду головного партійного ідеолога Валентин Маланчук на засіданні Спілки письменників зачитав список слів, заборонених до вжитку. Пригадую, як знайома літераторка Лариса Письменна, яка була присутня на тому засіданні, бідкалась: “Не розумію, чим завинив бідний “слоїк”, що його не можна вживати!”. Під заборону часто потрапляли слова, широко вживані на заході України, бо вони відрізнялися від російських. До редакцій журналів і видавництв так само, як і в 1930-х роках, надійшли списки “репресованих” слів — тих, що треба було вилучати з текстів. Колишні редактори, які працювали в ті часи у видавництвах, розповідали, що ознайомлення з відповідним списком слів відбувалося так: головний редактор викликав їх до свого кабінету по одному, діставав із сейфа оці списки й вони їх занотовували. Потім клав аркуші назад до сейфа. Про це розповідає чимало редакторів, тому немає жодних сумнівів, що ці списки заборонених слів були і в 1930-х, і в 1970-х роках. У статтях тогочасних журналів, таких як “Мовознавство”, “Комуніст України” та інших — викривали “прояви націоналізму на мовному фронті”. Там вміщали чимало прикладів “шкідливих” слів та словотвірних категорій. Аркуш вимагали замінити на лист. Байдужий — непевний. Безоглядний — абсолютний. Безнастанний — неперервний. Взуттярня — взуттєва фабрика. Вигляд — вид. Визиск — експлуатація. Жмуток — пучок. Здобуток — виручка. Либонь — напевно, мабуть. Небавом — раптом. Обрус — скатерть. Робітня — майстерня. Сталий — постійний. Суходіл — континент. Філіжанка — чашка. Кулястий — кулеподібний. Двотомовик — Двотомний. Такі слова, як “напозір”, “позаяк”, “достоту”, вимагали вилучати без відповідника як штучні архаїзми. Патріотизм — радянський. Буржуазний — націоналізмЩе однією політикою радянської новомови було знецінення значення слів. Змін зазнавали поняття загальноетичних категорій людства — совість, честь, мораль. Їхнє значення знецінювали й розмивали, додаючи до псевдоозначень: “комуністична мораль”, “робітнича честь”, “пролетарська совість”. Хоча честь, мораль і совість — вони або є, або їх нема. Вони не можуть належити якійсь одній групі. Пригадую, у дитинстві всюди висіли гасла: “Партія – розум, честь і совість нашої епохи”. Таким чином нав’язували, що розум, честь і совість належали тільки партії, тоді як вони мають бути загальнолюдськими. Поняття “демократія” розмивали через уточнювальні означення: “соціалістична” або “буржуазна”. Так комуністична пропаганда ділила світ на своє–чуже, позитивне–негативне, своє–вороже. “Соціалістична демократія” — це було своє, позитивне. “Буржуазна демократія” — вороже й негативне. “Патріотизм” міг бути тільки радянським. Натомість “націоналізм” — лише буржуазним. Унаслідок цього близькі за семантикою поняття набували протилежних ознак. Розстріл в евфемізмахУ першій половині 1930-х років в офіційно-діловому стилі каральних органів слово “розстріл” заміняли на формулу “вища міра соціального захисту”. Ось такий цинізм! У 1937 році цей евфемізм замінили на штамп “сувора ізоляція за першою категорією”. У повідомленнях, які НКВС розсилав родичам розстріляних, вживали й таке евфемістичне формулювання: “1 ... Читати далі » |
Кому ще москалі, кацапи і рашисти файні? |